مشاوره پوست و زیبایی

با هم پیری را شکست میدهیم

مشاوره پوست و زیبایی

با هم پیری را شکست میدهیم

ماموپلاستی چیست؟

بطورکلی عمل کوچک کردن سینه به ۴ گروه تقسیم می شوند:

    بالا کشیدن و سفت کردن سینه ها (ماستوپکسی)
    بزرگ کردن سینه ها (پروتز سینه)
    کوچک کردن سینه ها (ماموپلاستی)
    بازسازی سینه بعد از عمل های جراحی سرطان

عمل جراحی ماموپلاستی به منظور کاهش حجم سینه ها و سفت کردن و بالا کشیدن سینه های حجیم انجام می شود. در این عمل جراحی نه تنها زیباسازی سینه ها مد نظر قرار می گیرد، بلکه مشکلات ناشی از بزرگی سینه ها نیز درمان می شود. بنابراین عمل جراحی ماموپلاستی تنها یک عمل جراحی زیبایی محسوب نمی شود و نقش درمانی آن در بسیاری از موارد مهم تر می باشد.

در ادامه شما می توانید با مهم ترین سوال هایی که در زمینه ی عمل جراحی ماموپلاستی مطرح می شود، آشنا شوید.

عمل جراحی ماموپلاستی در چه افرادی نقش درمانی دارد؟
افرادی که سینه های بسیار حجیم دارند، بطوریکه بزرگی و افتادگی سینه ها بروز مشکلاتی مانند آرتروز گردن، درد پشت و کمر، قوز کردن و تغییر حالت ستون فقرات پشتی و یا کمری و حتی در مواردی گِز گِز کردن و بی حسی انگشتان دست ناشی از سنگینی و فشار سینه ها روی شبکه اعصاب بازویی، را ایجاد می کنند.
همچنین افرادی که به دلیل بزرگی و افتادگی سینه ها دچار اگزما و التهامات پوستی زیر سینه ها، چین بین دو سینه و یا حتی در سطح پوست زیرین سینه ها و قفسه سینه شده باشند (عرق سوز شدن پوست) و یا افرادی که به دلیل بزرگی زیاد سینه ها و اثر فشاری آنها روی قفسه سینه دچار مشکلات تنفسی و درد قفسه سینه و احساس سنگینی روی قفسه سینه می شوند که گاهی با دردهای قلبی اشتباه گرفته می شود.

به غیر از افراد مطرح شده در بالا، بعضی از افراد به دلیل بزرگی سینه ها اعتماد به نفس خود را کاملاً از دست داده و دچار مشکلات شَدید روحی، اجتماعی و حتی خانوادگی می گردند.

آیا تمام افرادی که سینه های بزرگ دارند، می توانند تحت عمل جراحی ماموپلاستی قرار بگیرند؟
در تمام افرادی که از سینه های بزرگ و افتاده رنج می برند، در صورتی که بیماری سیستمیک جدی مثل دیابت، بیماری قلبی – عروقی و یا بیماری های تضعیف کننده سیستم ایمنی وجود نداشته باشد، می توان عمل جراحی ماموپلاستی را انجام داد. البته هرچه اندازه اولیه سینه ها بزرگتر باشد، تکنیک جراحی دشوارتر خواهد بود و گاهاً نتایج زیبایی نیز در موارد خیلی بزرگ و افراد چاق تحت تاثیر قرار می گیرد.

آیا لیپوساکشن سینه ها، جایگزین بهتری برای ماموپلاستی نمی باشد؟
خیلی از بیماران از عمل جراحی می ترسند و چون در لیپوساکشن برش جراحی ایجاد نمی شود، این سوال مطرح می شود که آیا می توان ابتدا لیپوساکشن سینه ها را انجام داد و سپس در صورت لزوم ماستوپکسی نمود؟ بهتر است بدانید در تمام سینه هایی که لیپوساکشن انجام می شود افتادگی شدید نسج سینه حاصل می گردد (پوست سینه ها بر خلاف پوست شکم، بعد از انجام لیپوساکشن جمع نخواهد شد.) هر چند که سایز سینه ها کوچک تر می شود ولی افتادگی شدید پس از لیپوساکشن باعث بد فرمی سینه ها شده و تقریباً در تمام موارد بیمار نیاز به ماستوپکسی (بالا کشیدن سینه ها) پیدا می کند و با توجه به اینکه برش جراحی ماستوپکسی و ماموپلاستی در اکثر موارد مشابه است اگر در همان مرحله اول ماموپلاستی انجام شود، نیاز به دو مرحله عمل جراحی و دو بار بیهوشی نخواهد بود.

در موارد خاصی که نسج سینه ها بسیار سفت (Dense) می باشد و سایز سینه ها بسیار بزرگ است، انجام لیپوساکشن و سپس ماستوپکسی نتیجه زیبایی بهتری نسبت به ماموپلاستی به تنهایی ایجاد خواهد کرد. گاهی در افراد مسن که هدف از عمل کوچک کردن سینه ها فقط از بابت عوارض ناشی از سنگینی سینه ها می باشد و نتایج زیبایی مطرح نیست می توان از لیپوساکشن سینه ها به تنهایی و بدون ماستوپکسی استفاده نمود، چرا که شل شدن سینه در این افراد که هدف درمانی دارند، قابل قبول است.
تبلیغات

روش های جراحی ماموپلاستی چگونه است و آیا جای عمل جراحی باقی می ماند؟
چندین روش برای عمل جراحی ماموپلاستی وجود دارد که به دو گروه عمده تقسیم می شوند:

    ماموپلاستی طولی
    ماموپلاستی کلاسیک (قدیمی)

در روش قدیمی که در حال حاضر فقط برای سینه های خیلی بزرگ و افتاده استفاده می شود، برش طراحی جراحی عمدتاً به صورت دور هاله سینه و برش T بر عکس (Inverted T) می باشد. منبع خون رسان سینه (پدیکل) در این روش تحتانی و یا مرکزی می باشد و گاهی نیاز به پیوند آزاد (گرافت) نوک و هاله سینه می باشد. برش جراحی نسبتاً وسیع است و جای عمل جراحی خصوصاً در قسمت برش عرضی زیر سینه، در اکثر موارد نتایج زیبایی مناسبی به همراه ندارد و بهتر است تنها در موارد خاص از این روش استفاده شود. در روش ماموپلاستی طولی، برش جراحی دور هاله سینه و تنها یک برش عمودی خواهد بود. پدیکل در این روش، فوقانی – داخلی و یا فوقانی – خارجی است و نتایج زیبایی بیشتری را به همراه دارد و به منظور اجتناب از طولانی شدن برش عمودی و عدم امتداد آن تا روی جدار قفسه سینه و همچنین اجتناب از برش عرضی ممکن است نیاز به چین دادن قسمت تحتانی برش عمودی احساس شود ولی در اکثر موارد این چین ها بعد از گذشت چند ماه برطرف می شوند و برش عرضی سینه وجود نخواهد داشت.

بطورکلی روش ماموپلاستی طولی پدیکل فوقانی، فوقانی – داخلی و یا فوقانی – خارجی نسبت به روش کلاسیک قدیمی، جای عمل کمتری به جا می گذارد و احتمال زخم برجسته نیز بسیار کمتر است. در برش عرضی این احتمال خصوصاً در قسمت وسط خیلی بیشتر است و فرم سینه ها بعد از عمل گردتر و برجسته تر و با عرض کمتری خواهد بود و در اثر گذشت زمان افتادگی قسمت پایین سینه که منجر به تغییر شکل بد فرم می گردد در برش طولی بسیار کمتر است.

اقدامات قبل و بعد از عمل جراحی چیست؟

    در صورتی که سیگار می کشید، حتماً از دو هفته قبل از عمل تا دو هفته بعد از عمل مصرف آن را قطع کنید.
    از داروهای خونریزی دهنده مثل آسپرین، بروفن و… تا حد امکان استفاده نشود.
    در صورتی که سابقه کم خونی دارید، از یک ماه قبل از عمل، مصرف قرص آهن و اسید فولیک توصیه می شود.
    مدت زمان جراحی بین ۲ تا ۴ ساعت است که بستگی به سایز سینه ها و مهارت جراح دارد و جراحی با بیهوشی عمومی انجام می شود. چند ساعت بعد از عمل بیمار می تواند از بیمارستان ترخیص شود مگر در مواردی که سایز سینه ها بسیار بزرگ بوده و یا بیمار مشکل زمینه ای خاصی داشته باشد.
    درد بعد از عمل در تمام بیماران ناچیز است و بازگشت به فعالیت های عادی زندگی بین ۳ تا ۵ روز می باشد.
    به منظور بهبود محل عمل از هفته دوم به بعد در تمام بیماران از پمادهای آنتی اسکار و یا نوارهای سیلیکون (که از بین برنده جای زخم می باشند) استفاده می شود.
    لازم است بیماران به مدت دو تا سه هفته بعد از عمل از سوتین های طبی مخصوص استفاده نمایند.

انجام ماموپلاستی در تمام افرادی که از بزرگی سینه های خود در رنج هستند توصیه می شود. سلامتی شما آرزوی ما است.


منبع

https://youc.ir/what-mammaplasty/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد