مشاوره پوست و زیبایی

با هم پیری را شکست میدهیم

مشاوره پوست و زیبایی

با هم پیری را شکست میدهیم

اگر ژنیکوماستی دارید،چه زمانی باید به دکتر مراجعه کنید؟

در صورتی به دکتر مراجعه کنید که علائم زیر را دارید:

  •     تورم
  •     درد
  •     حساسیت عضلانی
  •     ترشح از نوک پستان در یک یا هر دو سینه

ژنیکوماستی به خاطر کاهش در مقدار هورمون تستوسترون در مقایسه با استروژن بروز می‌کند. علت چنین کاهشی می‌تواند بیماری باشد که اثربخشی یا مقدار تستوسترون را سد می‌کنند و یا بیماری که سطح استروژن را افزایش می‌دهد. تغییرات هورمون طبیعی می‌تواند تعادل هورمونی را به هم بزند.

هورمون‌های تستوسترون و استروژن بر نمو و نگهداری ویژگی‌های جنسی در مردان و زنان نظارت می‌کنند. تستوسترون صفات مردانه‌ای مانند توده عضلانی و موهای بدن را کنترل می‌کند. استروژن صفات زنانه از جمله رشد سینه را کنترل می‌کند.

اکثر مردم فکر می‌کنند استروژن هورمون اختصاصی زنانه است، اما مردان نیز آن را تولید می‌کنند، هر چند به طور معمول در مقادیر اندک. با این حال، اگر سطح استروژن مردانه بیش از حد بالا و یا خارج از تعادل با سطح تستوسترون باشد، منجر به ژنیکوماستی خواهد شد.

ژنیکوماستی در نوزادان: بیش از نیمی از نوزادان پسر به خاطر اثرات استروژن مادر، با سینه‌های درشت به دنیا می‌آیند. به طور کلی، بافت متورم پستان ظرف دو تا سه هفته پس از تولد برطرف می‌شود.

ژنیکوماستی دوران بلوغ: ژنیکوماستی ناشی از تغییرات هورمونی در دوران بلوغ نسبتاً شایع است. در اغلب موارد، بافت متورم پستان بدون درمان ظرف شش ماه تا دو سال برطرف خواهد شد.

ژنیکوماستی در مردان: شیوع ژنیکوماستی دوباره بین سنین ۵۰ و ۸۰ سالگی اتفاق می‌افتد. حداقل ۱ نفر از هر ۴نفر  مرد در این گروه سنی مبتلا می‌شود.






منبع: بهدار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد